O postavení varhan se dochoval podrobný zápis ve farní kronice: „Do roku 1794 zde varhany nebyly, pouze pozitiv, vypůjčený z Lična. I stalo se, že byly přistavěny dva nové pilíře pod kůr a nechaly se dělat varhany k Jiříkovi Španělovi, jenž jeden a půl roku na nich pracoval a v roce 1795 dne 15. prosince skutečně postaveny a 500 zlatých jemu vyplaceny byly. A řečený varhanář po celých 6 neděl, co je stavěl a štemoval, se svým tovaryšem celou stravu dostával.“
Nástroj je vestavěn do jedné bohatě členěné varhanní skříně. Neobvyklý je rozsah manuálů (C – f3) s krátkou spodní oktávou. Do té doby se podobný tónový rozsah objevuje jen zcela výjimečně. V roce 1827 nástroj opravil Josef Jiruška z Hradce Králové a v roce 1845 Amand Hanisch z Rychnova nad Kněžnou, který provedl změny na hracím stole i v dispozici. V roce 1914 byl nástroj opět opraven a opatřen novým nátěrem. Nástroj restauroval v letech 2008 až 2011 Rudolf Valenta ze Zbraslavi za částku cca 2 000 000 Kč. Byla obnovena původní podoba hracího stolu a navrácena původní rejstříková dispozice.
I. manuál (C – f3, 50)
Principal 8´
Quintadena 8´
Oktáva 4´
Kvinta 3´
Oktáva 2´
Rauschquinta
Mixtura
II. manuál (C – f3, 50)
Kryt 8´
Salicional 8´
Flétna 4´
Salicet 4´
Pedál (C – a, 18)
Subbas 16´
Principalbas 8´
Octavbas 4´
manuálová spojka
J. S. Bach – Preludium a fuga a moll
J. S. Bach – Arioso